tirsdag 12. oktober 2010

Lappeteppe for første gong

I går prøvde eg meg som sagt på å sy lappeteppe
Og det var jo faktisk kjempemoroNo skal eg ikkje skryte på meg at det vart perfekt. Veninna mi som skal få det er klar over at det er eit "forsøks"-teppe ;)


Men med litt meir øving så trur eg kanskje dette kan bli bra :) 
Kanskje det er noko for Fjordbua? Kva trur duButikken har fått lite 
med påfyll i det siste, men dette skal eg snart 
gjere noko med ;)


Teppet er sydd av stoff som er kjøpt på Bruktbutikken. Det synast eg gjer det unikt og miljøvenleg ;) Det går sjølvsagt i blåtonar sidan ein liten gut skal ha det :)
 Det er fora med platevatt og har same stoff som kantane
 på baksida. Eg fann oppskrift på NIB. 
Du finn den her!


Då krysser eg fingrane for at Mammaen og den vesle babyguten
 som snart kjem, blir fornøgde med teppet:)
(For fotoshooten si skuld har eg lånt vogga 
og bamsen til Ariel ;)


Eg håper alle har ein fin tirsdag!
Her er det snart TV-kveld:)

Klem frå Bjørg :-)
(delta gjerne i min Give Away og/eller spørreundersøkelsen øverst til høgre ;)

30 kommentarer:

Christina Mari sa...

Det ble kjempe fint! Flink du er.
Har også løst å prøve meg på et slik.
Ha en flott tirsdag.
Klem Christina

Jannes lille sted sa...

Hei ☺

Så utrolig fint!
Flink du er altså! Jeg er så imponert over hva du får til!
Nydelig

Ha ein fin kveld
Klemmer Janne Merethe

Hulda sa...

Så flott det teppet ble. Nydelige farger, og så fine sammensettinger av mønster også. Virkelig nydelig. Falt helt for den lampa du viste i forrige innlegg. Så tøff!!

Randis side sa...

Hvis det e det første lappeteppet ditt, har du virkelig talent for dette :) Fin side! Ha en flott tirsdagskveld :))

Tovepia sa...

Det ble nyyydelig, så dette vil falle så i smak!! Så her er det bare å fortsette produksjon og legge ut for salg;)
Nyt kvelden og klem fra meg;)

Gyngestol og kaffigrut sa...

Nydelig teppe!
Så flink du er, kommer helt sikkert til å bli fornøyd både mammaen og vesle guten.
Kos deg med tv kveld, det skal jeg også:)

Randi sa...

Du er bare FLINK, FLINK, FLINK!!! Teppet blei jo helt nyyydelig, tipper den heldige mottakeren blir superfornøyd:) Så koselig å få noe slikt da! Synes absolutt at det er en god idè å produsere noen slike for Fjordbua:)
Så forresten at du nevnte at du har fått deg ny jobb. Gratulerer, så spennende da!!! Er det i "fagre Stryn", eller i det "enda fagrere Gloppen"? Hehehehe :)
Kos deg med tv-titting i kveld, det har jeg også planer om.
Klem, Randi:)

Trollmora sa...

Kjempefint jo! Klart mamma`n blir glad for dette! Jeg hadde i alle fall blitt superglad for et sånt teppe!
Ha en god kveld!

Audhild sa...

Kjempefint ble det!
er virkelig på "godfot" du og symaskina:) tryller frem det ene etter det andre!Rett flink er du!

Kos deg på tirsdagskvelden:) KLEM

Lille Frøken Jensen sa...

Kjempe koselig teppe. Jeg hadde iverfall blitt kjempe fornøyd med å få det. Når jeg leser hos deg får jeg så lyst til å sy, dumt symaskinen er pakket et sted ikke jeg vet, men på nyåret håper jeg kan sy igjen:)
Jeg har iverfall fått kjempe masse inspirasjon hos deg.
Ønsker deg en fin kveld, her blir det også tv kveld ukas høydepunkt Grey's *smil* Klem fra Jorunn

månestråle sa...

så kjempefint det teppet ble!!!
Du er en 1000 kunstner som får til det meste du tar i :)

klem

cissemosse sa...

teppet ble bare nydelig! Friske fine blåtoner! Vogga var utrolig søt den også!

Kristin sa...

Lekkert!

Du er såå flink Bjørg.. Nydelige blåtoner..

Klemmer

ELLEMELL sa...

Se der ja, du kalrte det jo, kjempefint!:)

fin fargekombinasjon:)

ha en fin tirsdagskveld!
klem ellemell som går og legger seg før Greys!

Jennys fire vegger sa...

Hva var det jeg sa? :o) Teppet ble jo kjempefint! Og ingen går det vel såå etter i sømmene, vel. Hihi...

Ha en fin kveld videre!
Klem Jenny

Unknown sa...

For ett nydelig kunstverk!!♥ Du er superdyktig ;) Nydelige farger, passet så fint i vogga med Brum ♥smelt♥
Nyt av kelden og morgendagen kjære du!♥
Klem fra meg, Anki

Bettum Villa sa...

SÅÅÅÅ fin den ble!!! Du er jo så flink! Synes absolutt du kunne laget noen sånne til fjordbua. Sikkert noen med barn der ute som kunne tenkt seg et slikt nydelig teppe.
Selv så skal jeg en av dagene begynne å sy pepperkakemenn med hentesting. Gleder meg allerede.

Klem Madelén

Fru Ruud sa...

Kjempe flink du er!!! Ser helt ut som full klaff på første forsøk!! Tenker mamman og bebisen blir veldig fornøyd!!!!
Klem Annette

REDNEVAL sa...

It´s very very nice :o)))
Jarka

Bekka sa...

Så fint det ble - nydelige farger! Tenker at mor og baby som får dette blir kjempeglade :)
klem fra Bekka

yesheimen sa...

Kjempefint teppe, skulle ikke tru det er første gangen du lager ett sånt! Herlig blåfarver også.

Klemmer fra Ann<3

Unknown sa...

Det ble jo kjempefint Bjørg:)
Da kan du sy lappeteppe og gitt... hva er det den damen ikke får til:))

Nydelige de stoffene du har brukt ♥

Natta!

Klem Line

Ruths datter sa...

Dette var aldeles nydelig. Lag flere du så sees vi i bua di.
Klem

Et hus i en hage sa...

Kjempe søtt!! Skulle ønske det var jeg som fikk ånden over meg og var så kreativ:-)!! I dag skal jeg vaske hjemme, men... det er jo litt mer inspirerende å lese blogger da;-)
Ha en fin dag! Håper å høre fra deg også;-)
Klem Tone-C

fryd&forandring sa...

Ååå, nydelig var det, fikk jammen lyst til å lage et til lillebror når jeg ser hvor flink du er... men jeg tror jeg er allergisk mot lapper, hehe, panikk fra ungdomsskolens formingstimer!!

Elin sa...

Kjempe flott:)
Du er da så flink atte:)

Ha en fin dag:)

Klem Ea

Kaspara sa...

Hei Bjørg
Det er ingen som kan se at dette er et nybegynner-teppe! Synes du har vært utrolig flink og er sikker på at venninna di blir superfornøyd.
Å sy lappetepper av gamle tekstiler blir så fint, og så er gjerne de gamle tekstilene ekstra gode og myke. Når man tenker på miljøsiden av det også er det jo helt supert!
Ha en glad dag!
Klem fra Kaspara

Hjemme hos meg sa...

Heihei!

kjempefint blei det jo!!! Flink du... Helt sikker på at baby`n og mamman blir strålende fornøyde :)

Ha en finfin dag!

Klem Anette :)

små gleder sa...

Veldig fint teppe! Ser så mykt ut:) Har alltid lurt på hvordan man lager et sånt, fyller du det med noe? Og isåfall, lager du én og én lapp med fyll, eller fyller du det etter at du har sydd alle lappene sammen?

June sa...

Kjempefint ble det! Du er sp flink!:)
Sikkert en kjempefin ting å ha i fjordbua!

KLem

Related Posts with Thumbnails